Afscheid nemen - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Lorca, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Mei 2017 | Spanje, Lorca

Vandaag 33 km gelopen naar Lorca, totaal 103 km in 4 dagen. Het begon droog maar t heeft de hele ochtend flink geregend. Vanuit t uitzichtpunt met pelgrim beelden kon je niet heel ver kijken. Toch maar foto's gemaakt, dit bleek achteraf de laatste foto met Anneke. Het enige nadeel van nordic walking stokken is dat je afscheid van bekende pelgrims moet nemen omdat je verder kunt. Mede pelgrim Anneke (we hebben min of meer samen opgelopen vanaf t begin) is vandaag eerder gestopt en we hebben afscheid genomen. Ze had ook problemen met haar rechter knie. Nadat ik met haar meegegaan was naar de apotheek, volgde ik de camino "alleen". Na een klimpartij werd ik beloond met een berg stenen die pelgrims gestapeld hebben (met een wandelschoen erbovenop), zie foto.

In de bar in t volgende dorp gestopt voor een late lunch. Daar ontmoete ik Mieke uit Nederland, ze had 1 sandaal aan met een plastic zak erover: blaren! We zijn samen opgelopen naar t volgende dorp waar ze stopte bij de enige herberg in t dorp. Ze vertelde dat haar man dreigde met een scheiding als ze deze camino ging lopen omdat hij moeilijk alleen kan zijn.

Ik besloot nog een dorp verderop te gaan. Genietend van de wijngaarden, vijgebomen, rozebortel struiken, waande ik me op een stuk camino waar zelfs geen pelgrims waren.

Totdat ik ingehaald werd door Thomas. Thomas komt uit Montréal, zag eruit als een gespierde aboriginal met dreadlocks, baard en tatoeages. Hij sliep normaal buiten maar had nu behoefte aan een douche. Hij vroeg mij naar een goedkope herberg waar ie zelf kon koken. Toevallig had ik zelf zo'n herberg uitgekozen, daar ging hij ook heen. Hij liep waanzinnig hard, met 2 ingekerfde kronkelende stokken waar hij zelfs sprongen mee maakte over sloten. Hij vertelde dat hij eergister zin had om te zwemmen in de zee. Was gaan liften naar San Sebastiaan (100 km verderop). En daarna is ie op t zelfde punt op de camino weer gedropt.

Naast Thomas trof ik in de herberg nog een Iers stel van de herberg in Zizar Mayor, leuk gepraat over de ervaringen. En John uit Engeland ontmoet (een moderne student). Hij vertelde dat hij tussen studie en werk 3 maanden de tijd had waarvan de camino een onderdeel moest worden.

Aan tafel met een pelgrims menu door Thomas geserveerd. John zat naast me en we raakte we aan de praat met 2 zussen uit Los Angeles van Mexicaanse komaf. Ze hadden begrepen dat de camino met een zware start begint en zijn daarom in Pamplona begonnen. Dankzij hun jetlag besloten ze de 1e wandel dag om 5:00 te beginnen (en waren prompt verdwaald). Ik zei dat het maar goed was dat t nog donker was anders hadden ze vast het nieuws gehaald "als 1e verdwaalde pelgrims".
Het was een super dag vandaag met veel km en ontmoetingen en afscheid. En dankbaar dat ik blessure vrij ben na deze 4 pittige etappes en 100+ km.

  • 30 Mei 2017 - 09:15

    Gonny En Henk :

    Dag Rob , jammer dat je je maatje niet meer bij je hebt het is fijn als je af en toe samen iets kan delen .
    Zo te zien red jij het nog wel , goed in de kleren . Heb je ook je steentje bijgedragen ? We kijken uit naar het volgende verslag . Kom je ook nog in Burgos of loop je daar langs?
    Groetjes .

  • 30 Mei 2017 - 21:18

    Ria Van 't Slot:

    Ha Rob, je gaat lekker! Flinke afstanden. Blijkbaar heb je veel profijt van NW-cursus/stokken. En net als mijn ervaring is jouw tocht er ook een van ontmoeten en afscheid nemen. Op het hoogste punt met de "pelgrims" zij wij op onze tocht geïnterviewd voor het programma Kruispunt. Ook wij hadden daar veel regen. Grappig! Mooie herinnering.

  • 30 Mei 2017 - 23:14

    Leo Nugteren:

    Hoi Rob, je hebt het tempo er goed in zitten, inderdaad wel jammer dat je dan regelmatig afscheid moet nemen van een maatje, andersom maak je met jouw snelheid dan wel meer vrienden.

  • 04 Juni 2017 - 20:36

    Rob Nugteren:

    Hoi Ria, sorry voor late reactie, dat zijn veel raakvlakken. Ik heb zoveel plezier en gemak vd stokken en de training, zonder was ik minder ver. En ik weet zeker dat het blessures voorkomt. Mijn reisgenoot Anneke vd foto, begon zelf over kruispunt nadat ik haar weer ontmoet had. Ze keek dit weleens op tv, leuk he?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 27994

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: