Dar is wieder die schnellen Holländer - Reisverslag uit Fontecada, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Dar is wieder die schnellen Holländer - Reisverslag uit Fontecada, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Dar is wieder die schnellen Holländer

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Juni 2017 | Spanje, Fontecada

Vanochtend na de 3e nacht slapen uit de leuke herberg "roots en boots" in Santiago vroeg vertrokken. Richting Finisterre (kust/einde vd wereld). De herberg ligt aan de goede kant vh centrum dus ik was relatief snel t centrum uit. Na een tijdje was het de moeite waard om terug op Santiago te kijken (zie foto). Ook weer wolken in het dal. Super mooie paden door eucalyptus bossen. Ik voelde me heel energiek en de warmte viel mee en ik vond het heerlijk om weer te wandelen. Bij een waterval was er een perfect rotsblok om op te zitten en de voeten in de stroming te laten zakken.

Tijdens het ontbijt had ik al een bekende gezien en bij de waterval kwam er een bekend stel op mij af, die had ik een tijd niet meer gezien. We hebben maar even een selfie gemaakt want dat vonden we wel bijzonder.

Ook sprak ik nog een oma met kleinzoon van 23 uit Texas die al samen voor de 4e keer de Camino lopen. "De rest vd familie verklaart ons voor gek", zei Oma.

Ik kreeg nog een een berichtje van Ruth waarin ze vroeg hoe het ging. Ik schreef haar terug: "wel goed, maar ik mis je aanstekelijke lach". Ze schreef ook dat de bussen staken volgende week, dus wordt nog even spannend hoe ik op woensdag op het vliegveld kom in Santiago.

Uiteindelijk 45 km gelopen en ik was niet moe. Ik kwam bij de herberg toen zei een bekende Duitse pelgrimsvrouw: "Dar is wieder die schnellen Holländer". Nou zo'n compliment heb ik mijn leven lang nog niet gehoord.

  • 25 Juni 2017 - 06:08

    Gonny En Henk :

    Het is hier nog vroeg 6 uur zondagochtend ik kan niet meer slapen dus eerst maar Rob opgezocht en ja hoor hij is weer op de mail 2 dagen ondergedoken ? Gisteren regende het hier en nu ziet het er niet veel beter uit , jammer want het is voor de eerste keer TT op zondag , moeten ze ook niet doen hè dat is heilig schennis , onze kerk die midden in de stad ligt is zelfs gesloten vandaag v.w. de herrie van het verkeer en het feest .
    Wel heerlijk na een lange tocht met je voeten in het stromende water , je schiet lekker op en als je in Finisterre aankomt is de staking misschien wel voorbij .
    Dag Rob tot morgen , groeten van Gonny en Henk .

  • 25 Juni 2017 - 09:01

    Gerda:

    Met de coolingdown wandeling ben je lekker aan het nagenieten bent van je prachtige wandeling.
    Het voelde goed, voor mij het bewijs dat de Pelgrimstocht naar Santago naar meer smaakt
    ,

  • 29 Juni 2017 - 07:15

    Rob Nugteren:

    Haha Gerda, goed ingeschat, volgend jaar weer! Ik weet niet of ik dan nog zulke reacties ontvang op de blogs, maar wie weet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 27943

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: