Vino Camino - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Vino Camino - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Vino Camino

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 Mei 2017 | Spanje, Los Arcos

De teller staat op 133 km, aangekomen in een prima herberg in Los Arcos met Oostenrijkse vrijwilligers. Vanochtend om 5.30 uur opgestaan. Ik liep eerst met een Hollands stel Oestgeest op en later met een Hollands stel uit Roermond. Tussendoor kwam ik een Edelsmit tegen die een galerij had met al zijn metalen kunstwerken. En ja hoor daar stond de Canadees van gister weer voor m'n neus. Hij vroeg de Smit of ie een metalen punt aan z'n stok kon maken. Dat was t moment om te vragen of ik een foto van hem mocht maken, dat mocht. Hij staat erop inclusief kronkelstok.

Daarna kwam ik de Canadees weer tegen bij het "wijnfonteijn": naast de watertap kun je dus ook onbeperkt wijn tappen (zie foto). Ik heb een filmpje op z'n toestel gemaakt hoe ie een fles vulde. Daarna ben ik het wijn museum ingegaan. In de wijnkelder nog nooit zoveel wijn bij elkaar gezien. En zelfs flessen uit 1940. Een Spaanse pelgrim had een gezegde voor de gebruikelijke wijn consumptie tijdens of na een etappe: "Vino Camino".

Tijdens een stop heb ik puber meiden uit Ierland gesproken, ze liepen met de hele klas en 2 leerkrachten een deel vd camino (zie foto). Ik vroeg hen of ze later weer terug komen om de camino af te maken. Dat waren de meeste wel van plan.

Bij Villamoyer kwam ik nog een kappelletje tegen met een trap en onderin een vijver met goudvissen. Een Spaans stel bood aan om een foto te maken. Nadat ik een foto van hun gemaakt ontstond een gesprek, zij hadden de alternatieve Camino Frances gelopen tot Puenta La Reina. Dit was volgens hem de oer route.

Einde middag ontmoete ik bij een stop een oudere man uit Budapest. Hij had al 4 x de Camino gelopen in verschillende vormen. In Los Arcos aangekomen kwamen we samen de herberg binnen. We kwamen veel voor hem bekende pelgrims tegen, die hij tijdens de tocht ontmoet had. lk zag geen enkele bekende en begreep dat de meeste van deze pelgrims 2-3 dagen eerder dan ik gestart waren. Terug van t restaurant voelde ik verkramping in mijn kuit (toch geen zweepslag, want dan kan ik wel stoppen). Morgen maar ff rustig aan doen.

  • 31 Mei 2017 - 10:24

    Gonny En Henk :

    Wat ontmoet je veel pelgrimgangers met ieder hun eigen verhaal prachtig hoor . Die Canadees is een echte globetrotter hoeveel kg zou hij meetorsen ? Ik denk dat je wat meer wijn moet drinken om van de spierpijn in je kuit af te komen , je neef Leo doet het met bier .
    Groeten uit Assen .

  • 31 Mei 2017 - 13:50

    Antoine:

    Dag Rob,
    Met belangstelling volg ik je verhalen.
    Ik wens je een hele boeiende tocht naar Santiago en vele mooie ontmoetingen met andere pelgrims.
    Hartelijke groet uit Ayet,
    Antoine

  • 29 Juni 2017 - 10:59

    Rob Nugteren:

    Hi tante Gon, Canadees torst 22 kg mee. Bij Finisterre ook nog ontmoet, hij gaat nog door naar Porto. Haha, pas op wat je zegt over meer drinken, je bent nog steeds onze reserve opvoeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 27952

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: