Prairies - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Prairies - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Prairies

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Juni 2017 | Spanje, Itero de la Vega

De teller staat op 335 km. Vanochtend met Oostenrijker gestart. Het weer was perfect. We kwamen in een ruïne stad waar de weg door de kerk liep (zie foto). Daar was een gezellig terras. Ik had nog 2 euro over en nauwelijks ontbijt gehad. Voor slechts 1 euro koffie en 1 euro broodje kon ik vooruit. Net voor vertrek nog even blijven zitten en naar de prachtige muziek geluisterd
"River Flows in you". Een nummer dat Susan vaak op de piano speelt. De eigenaar van het terras was erg gastvrij en hielp iedere vrouw met de rugtas op doen.

Het duurde tot de middag voordat er een stad met bank was. Ik heb de Oostenrijker toen gedag gezegd. Hij wilde 30 km lopen op die dag. Dat zag ik niet gebeuren.

Na pinnen was het rond 14:00.
Daarna heb ik een siësta genomen.
Weer onderweg was het klimmen maar wel een mooi uitzicht op t dorp waar ik net gepind had (zie foto). Tijdens de klim haalde ik een fietser in die naast de fiets liep. Zij had de fiets gehuurd en ging de komende dagen fietsen en daarna weer wandelen (weer een variant).

Uiteindelijk zelf ook 30 km gelopen dus ik zit vast weer dicht bij Oostenrijker.

Ook waren Maria (vrouw die door hond gebeten was) en Theresa (oma uit Ierland) in deze herberg. En de fietser was er ook. Dat was leuk. Nog gezellig met 3 gezinnen (zie foto) erbij gegeten en t thema ging oa over (overleden) ouders.

De Zweed aan t einde vd tafel had al wat drank op en grote praat.
Z'n Turkse vrouw zat erbij en keek erna en werd plotseling heel verdrietig. Nadat de Amerikaanse vrouw vertelde dat de Camino eerst je lichaam sloopt, dan je geest en in de laatste fase van de tocht komt lichaam en geest weer bij elkaar en ben je meer "heel". De Turkse vrouw zat in de 2e fase dacht ze want ze was al een week lang aan t huilen.

Het is nog 115 km naar Leon en dan verandert het oneindige prairie landschap in het "beloofde land Galicie", dus nog even verstand op nul.

• 07 Juni 2017 - 09:06

Esther:

Dag Rob
    Met veel plezier en grote bewondering lees ik je verslagen.
    Wel afzien zeg.....dat valt nog niet altijd mee.....!
    '
    Ik lees regelmatig....van....'gelukkig had ik een bed'...tja....
    opeens is dat niet meer gewoon, grote waardevolle ervaring.
    Nog succes, hou vol, veel plezier, geniet en sterkte.
    Liefs...

• 07 Juni 2017 - 10:03

Dankje Esther, wat leuk dat je meeleeft. Ook iets voor jou? Lfs

• 07 Juni 2017 - 11:44

Gonny En Henk:

Goedemorgen Rob , Dat is toch nog 4 dagen lopen tot Leon niet aan denken maar . Je moet wel voldoende eten hoor anders heb je geen energie genoeg , je bent tenslotte geen asceet , die zitten dan ook meestal.
    Groetjes .

• 07 Juni 2017 - 11:43

Gonny En Henk:

Groetjes .

• 07 Juni 2017 - 12:07

Marja:

Hoi Rob, diep respect voor jouw intensieve tocht! wat een ervaring, zeg.
    En wat mooi dat je ons elke keer schrijft. Heel veel succes gewenst bij die pittige kilometers en emoties.
    groetjes Marja

• 07 Juni 2017 - 13:51

Mir:

Wat een heerlijk herkenbare momenten.... en over 115 km helemaal natuurlijk. Geniet van de hoge pieken en diepe dalen, bloed, zweet en tranen. Let goed op je blaren!
    Wil graag een stuk met je meelopen.... na Leon nog klein stukje prairie achtig, maar vanaf het moment dat je de ooievaars ziet op alle kerkjes en torens verandert ook het landschap. Geniet! XM

• 29 Juni 2017 - 10:47

Rob Nugteren:

Hi Mir, je hebt duidelijk ervaring met deze route, want de verbandtrommels kwamen weer tevoorschijn

• 29 Juni 2017 - 10:54

Rob Nugteren:

Hoi tante Gon, no worries, ik eet en geniet volop vd pelgrims menu's. Was idd een pittig stuk naar Leon zonder veel mogelijkheid tot pauzeren (onbeschut)