Mijlpaal: halverwege Santiago - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Mijlpaal: halverwege Santiago - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Mijlpaal: halverwege Santiago

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Juni 2017 | Spanje, Terradillos de Templarios

Vandaag na 33 km exact op de helft vd Camino na exact 2 weken (14 dg) lopen. Gemiddeld 392,8/14=28 km per dag. Een stand om dankbaar voor te zijn.

Vandaag 5:15 gaan lopen omdat het 30 graden zou worden. Zonsopgang meegemaakt (zie foto). De prangende vraag of we in Carrion de los Condes om 6:00 uur al kunnen ontbijten werd positief beantwoord. Want anders zouden we 18 km lang op een appel en een sinaasappel moeten teren, er waren immers geen dorpjes tussendoor.

Daarna de stad uitgelopen over een mooie oude brug (zie foto). We gingen 12 km over een kaarsrechte oorspronkelijke Romeinse weg. Later werd de route mooier en met veel bos, rivieren, etc. Best afwisselend. Onverwacht waren er toch nog wat eenvoudige pauze plekjes gedurende de 18 km.

Weer samen met Maria gelopen en gelukkig hebben we voor vanavond gereserveerd (1e keer) bij een herberg, want we zagen heel veel pelgrims lopen. Rond 12:00 a.m. gebeld en er waren nog slechts 2 bedden vrij. Tijdens de reservering in gebroken Engels zei de receptioniste dat er nog 1 bed voor 2 personen was. Ik begreep er natuurlijk weer niks van en zei: we zijn geen stel hoor. Maar vanzelfsprekend was het een stapelbed.

's Middags hebben we een alternatieve route gelopen, langs het bos. In de hoop daar wat meer schaduw te vinden. Zoveel schaduw was er niet, maar er ontstond wel bewolking en meer wind gelukkig.

Aldaar in de herberg weer allemaal nieuwe gezichten, behalve een Fransman met wie ik samen in de storm gelopen heb en een Belg die naar mij toekomt met een enthousiast verhaal. Ik besefte me dat ik nu niet zo zin heb om te socialiseren. Ik blijf wat op mezelf en met Maria gegeten, om de mijlpaal te vieren van een halve Camino.

• 09 Juni 2017 - 11:37

Gonny En Henk :

Dag Rob , Eerst mijn verontschuldiging dat gisteren mijn gedachten vlugger gingen dan mijn schrijven dus 2 woorden vergat in een zin . Wat maak je veel mee hè en wat zie je veel mooie dingen cultuur en natuur jij bent in een goede generatie tijd geboren om zoveel van de wereld te zien en te beleven , blijf genieten en je verwonderen .
    Groetjes .

• 10 Juni 2017 - 11:48

Henk:

Super Rob nog half stukje.

Leuk om te lezen wat je meemaakt en ga zo door.

Succes
    Groetjes Henk Schrijver

• 14 Juni 2017 - 22:28

Alexandra:

Echt super stoer wat je doet !