Laatste warme loodjes voor Leon - Reisverslag uit Arcahueja, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Laatste warme loodjes voor Leon - Reisverslag uit Arcahueja, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Laatste warme loodjes voor Leon

Blijf op de hoogte en volg Rob

10 Juni 2017 | Spanje, Arcahueja

Om 5:00 ging de wekker en om 5:30 op pad. Het was vrij licht dankzij de maan (zie foto). Het vooruitzicht wat minder: 30 graden; weinig wind; 18 km onbeschut en zonder dorpjes of barretjes.

Gelukkig had ik m'n lunch pakketje bij me die ik in dit geval wandelend op at (nood breekt wetten).

Ik liep op een alternatieve route (niet zo dicht langs de snelweg) en ik heb 18 km lang 1 fietser voorbij zien komen. Dan maar weer een muziekje erbij. Eindelijk een dorp waarvan ik de bar gemist heb ivm alternatieve route. Na 23 km in t volgende dorp (Manzilla de las Mulas) eindelijk een barretje met koffie en schaduw. Inmiddels was het rond 11:00 en was het best goed gegaan eigenlijk, het werd nu pas erg warm.

Manzilla de las Mulas kent een Romeinse historie. 70 jaar na Christus is de stadsmuur gebouwd (zie foto). De stad heeft dankzij infrastructuur glorietijden gekend als belangrijkste marktstadt vd streek. Van de veemarkten is ook de plaatsnaam "de las Mulas" (muildieren) afgeleid. Bij de herbergen leek het wel pelgrimsmarkt ipv een veemarkt, er stonden rijen voor de ingang.

Blij dat mijn bestemming een paar dorpjes verderop lag en dat ik gereserveerd had. Nog maar 2 uur lopen van grote stad Leon. Voor morgen heb ik Airbnb geregeld omdat alle herbergen in Leon vol zitten (heb ik gehoord). Morgen een relax dag.

Gezamenlijk met Frans echtpaar bij de herberg gegeten. Zij zijn in midden Frankrijk begonnen zijn.

In de herberg nog een studente uit Leeuwarden gesproken (zij liep voor een goed doel). Ze was hier deels met de bus gekomen want ze had onderweg een zonnesteek opgelopen. Ze vertelde dat ze in Sahagun naar het stierenvechten was wezen kijken. Ze had ook een filmpje zei ze. Ik vroeg of ik die mocht bekijken. Ze had de inloop van de stieren in Sahagun gefilmd met de mensen die voor de stieren uitliepen. Ik kon me ogen niet geloven toen ik Thomas de Canadees als een gek voor de stieren uit zag lopen. Ook wel heldhaftig, hij dook net op tijd over de dranghekken het publiek in, anders was ie aan de hoorns geprikt.

Net voordat ik bed ging begreep ik dat er s'ochtends ontbijt was in de herberg, dat is mooi meegenomen, ook omdat ik niet zo vroeg op pad hoef deze keer.

  • 11 Juni 2017 - 09:02

    Leo:

    Hoi Rob,
    Zo te zien ga je lekker en ben je alweer op de helft. Veel succes bij de rest van het traject.

  • 11 Juni 2017 - 09:17

    Gonny En Henk :

    Goedemorgen Rob ,
    Het is zondag en mooi weer . Zo dat heb je weer achter de rug nu een dag rusten geniet ook daar van .
    Morgen mail ik niet dan moet al voor 8 uur in het ziekenhuis zijn voor een operatie , ik hoop later in de week weer paraat te zijn . Wel alles door mailen hè .
    Groeten .

  • 11 Juni 2017 - 09:18

    Rob Nugteren:

    Hoi Leo, ja gaat voortvarend, nog een stukje

  • 11 Juni 2017 - 09:22

    Gonny En Henk :

    Ik lees net nog je verslag aan mij van gisteren , ja dat is al weer lang geleden dat ik voor jullie zorgde in de vakantie van je ouders ik denk er nog vaak aan , wat een zorg hè zo jong en dan voor 6 kinderen zorgen maar het ging goed volgens mij al was ik ook wel eens boos .
    Doei .

  • 11 Juni 2017 - 09:33

    Gerda:

    Rob wat ben jij een doorzetter!
    zittend hier in de voortent op de camping
    las ik je verslagje aan mijn man, Guus
    voor.

    Bij het woord "dan", dachten we dat je de moed
    Had verloren!
    18 KM en een fietser. Guus vulde aan, en dan voel je je aardig
    eenzaam!
    maar nee, je zet door en ontmoet weer bijzondere mensen met hun bijzondere
    verhalen!
    top, bewondering.

    Zondag groet
    Guus en Gerda
    ps vertel morgen dat je een topper bent
    tijdens de wandeling.

    jdensn de wandeling

  • 11 Juni 2017 - 12:14

    Rob Nugteren:

    Hoi tante Gon, inderdaad wat een verantwoordelijkheid destijds voorz es kinderen zorgen. En er zaten een rebellen bij

  • 11 Juni 2017 - 12:30

    Rob Nugteren:

    Hoi Gerda, dankjewel voor het volgen en je mooie reactie. Idd dubbel soms eenzaam gevoel en soms verbonden. Eigenlijk kun je daar steeds voor kiezen er is niemand die daar iets van zegt, behalve mijn lieve tante

  • 11 Juni 2017 - 17:33

    Marja:

    Hoi Rob,

    Ik krijg steeds meer bewondering voor je! Wat een pad bewandel je toch.
    Heel fijn dat je zo trouw schrijft. Ik geniet enorm van je verhalen.
    Succes maar weer gewenst!

  • 11 Juni 2017 - 18:13

    Rob Nugteren:

    Hoi Marja, dank voor je reacties. Wat leuk dat je verhalen op prijs stelt. Camino ook iets voor jou? Volgens mij hoef je niet eens te trainen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 28001

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: