Gallische boer - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Gallische boer - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Gallische boer

Blijf op de hoogte en volg Rob

17 Juni 2017 | Spanje, Tríacastela

Vanochtend om 3:45 opgestaan om te klimmen naar t hoogste punt O Cebreiro zonder zonnesteek. Het was een goed besluit ondanks dat Ralf de Australiër zei: "y're crazy dutchman". Hij vertelde gisteravond ook dat hij voor de stieren uitgelopen was in Sahagun. Ik zei: "y're crazy kangoeroe".

Het was halve maan dus geen wolvengevaar. Tot het iets lichter werd liep ik op asfalt door de dorpjes, daarna serieus klimmen op rotspaadjes. Soms had ik t lampje op m'n telefoon nodig. Halverwege keek ik om en zag ik een lampje (nog een crazy pelgrim). Het was een Italiaan, ik heb hem even gesproken.

Uiteindelijk voor de hitte uitbrak het hoogtepunt bereikt. Met gigantisch mooie vergezichten (zie foto's). De provincie Leon verlaten en nu in Galicië, met Santiago de Compostela als hoofdstad.

Ook nog de Zwitser met z'n karretje ingehaald, die halverwege de klim overnacht had (ook goed idee). Alleen gister middag was t zonnesteek gevoelig.

Tijdens de lunch kwam er een oude man naast mij staan en begon in "mijn wandelgids" (geleend van Mirjam) te bladeren. Toen wees hij een foto in de gids waar hij op stond met een koe. In het boekje stond hij beschreven als de "Gallische boer". Op dat moment kwamen het Nederlandse stel van gisteren het terras op. Ze waren met de fiets en verbaasd mij hier al te zien. Ze wilde natuurlijk ook op de foto met de BS'er (bekende Spanjaard). Wat was hij trots (zie foto).

Daarna nog wat klimmen maar niet zo stijl wat werd beloond met dalen en schaduw plekken. En weer schilderij-achtige paadjes. En plotseling zag ik weer de Italiaan van vanochtend vroeg, maar nu lag hij te slapen in de berm. Dit leek mij ook een goed idee maar dan in een bed in de herberg. In Triacastella kun je niet om de oeroude Kastanje boom heen (schatting 800 jaar) van 2,70 meter doorsnede. Zie foto.


  • 18 Juni 2017 - 06:15

    Gonny En Henk :

    Goede morgen Rob, Wat was dat weer een prachtige wandeltocht en wat een oude boom hè , ga je vandaag rusten of toch maar weer op pad ? Ik zou niet weten wie die Gerda en Ton zijn , maar Jaap ( 72 ) is wel bekend in H.I.A. omdat hij bij de posterijen werkten toen er nog een kantoor was ook zijn overleden vrouw werkte daar zij heeft bij mijn zus in de klas op de MAVO gezeten . leuk dat je nog even een berichtje na stuurde . Een fijne dag . Doei ....

  • 18 Juni 2017 - 09:48

    Manon:

    fijne vaderdag pap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 12172
Totaal aantal bezoekers 27936

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: