Hordes pelgrims - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Hordes pelgrims - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Hordes pelgrims

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Juni 2017 | Spanje, Palas de Rey

Rond 5:30 kwamen de verbandtrommels weer tevoorschijn om de voeten te behandelen. De voeten van de Canadese dame leken net rouw vlees. Maar zei ze, nog een klein stukje.

Ik kreeg een berichtje van Anneke dat ze met een peesontsteking gestrand was. Wat balen voor haar, ze moest de camino afbreken.

Ik had de avond ervoor bedacht om weer 30 km te lopen naar een herberg met veel bedden. Reserveren kan daar niet, dus op tijd aankomen is genoeg. Dit was gelukt.

In donker met Rotspaadjes kwam de mijnwerkerslamp van Ruth goed van pas.

Gelukkig was t bewolkt, wel warm maar smiddags was het niet zo warm als gister.

Leuk al die berichtjes en plaatjes onderweg voor m'n verjaardag, allemaal bedankt.

Er kwamen hordes met pelgrims de straat op (veel nieuwe starters). Ook veel schoolklassen of complete gezinnen.

Veel gekletst met Ruth en tijdens pauzes en onderweg ook met andere pelgrims.

Ik had geld geleend van Johannes en toen kwamen we hem gelukkig weer tegen bij een restuarantje op het terras. Hij zat aan tafel met 4 jonge Ierse meiden. Ruth en ik stelde ons voor, Ruth had natuurlijk al snel aansluiting. Ik vroeg aan Johannes of hij achter de Ierse vrouwen aanzat. Ik vertelde de meiden dat ik hem daarvoor betaal en ik gaf hem z'n geld terug. Ook Johannes kon de grap wel waarderen. We hebben gezellig gekletst met het gezelschap.

Ruth en ik liepen weer samen verder totdat Ruth zei, dit komt me bekend voor. Ik kon het eerst niet geloven maar we hadden inderdaad een rondje gelopen van 2 tot 3 km (bonus). Weer kwam mijn Camino App goed van pas om te controleren of het nu wel goed ging. We vroegen ons af waar het mis gegaan was.

De tijd en de 33 km vlogen voorbij. Nu nog 69 km naar Santiago. 's Avonds nog gegeten eerst met Ruth (die ging weer vroeg naar bed) en daarna met Jürgen en z'n Camino vrienden.

  • 20 Juni 2017 - 06:09

    Gonny En Henk :

    Goedemorgen Rob , Gisteren niet veel beleeft ? Er stonden maar een paar regeltjes op je verslag . ik denk een foutje want er stond ook geen punt achter het laatste woord over dat jij geluk had met je voeten.
    Ik kom er nog wel achter .
    Doei .

  • 20 Juni 2017 - 18:12

    Judith:

    Hoi Rob,
    Je hebt zo wel een bijzondere verjaardag gehad! Leuk om je verslagen te lezen!
    Succes nog x Judith

  • 29 Juni 2017 - 07:23

    Rob Nugteren:

    Hoi Judith, dat kun je wel zeggen, nog nooit zo'n sportieve verjaardag. Is me prima bevallen, ms vlucht ik volgend jaar weer naar een Camino rond deze tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 27960

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: