Kippen - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Kippen - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Kippen

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Juni 2017 | Spanje, Grañón

Vandaag staat een korte etappe in het boek van 20,5 km naar Santa Domingo. Mijn plan is vroeg op, stad bezichtigen en dan in een dorp verderop in een herberg slapen.

Onderweg een sportieve vrouw ontmoet van 83 uit Corsica, ook onderweg naar Santiago. En ze liep flink door met een beste rugtas, onvoorstelbaar. Ik mocht een foto maken maar niet publiceren.

De enorme Romaans gotische kathedraal bezocht en boven een hoge toog zaten 2 levende kippen (zie foto). Dit symboliseert het wonder van Santa Domingo, één vd populairste legende van de Camino

Eenmaal in de kathedraal begon het te onweren en het goot vd regen. Dan maar even blijven en bewonderen. In de kathedraal bevond zich ook een mega altaar uit de 16e eeuw (zie foto).

Het plan was gelukt en ik kwam rond 17:00 aan in t kleine plaatsje Granon. In de enige herberg was een fijne sfeer en er was gelukkig nog een bed. Om 20:00 kregen we de pelgrims maaltijd, die er wel inging.

Daarna pakte een Fransman zijn banjo en begon te spelen. Zo knap dat hij liedjes in verschillende talen kon zingen. In t Nederlands zong hij "het is een nacht v Guus Meeuwis" en zelfs in't Roemeens zong hij een lied. De Spaanse herberg eigenaar met z'n vrouw ging ook helemaal los (zie foto). Ook de Canadees was weer vd partij, onze paden blijven kruizen.

De teller staat op 217,6 km, dus meer dan een kwart Camino zit er al op.

• 03 Juni 2017 - 07:23

Gonny En Henk:

Wat maak je veel verschillende mensen mee op zo'n reis gezellig en interessant er gaat een wereld voor je open . Nee joh dat zijn geen levende kippen hoor ik heb het goed bekeken ze staan cimetrisch op die toog je had zeker een waanvoorstelling door al die verhalen .
    Groetjes.

• 03 Juni 2017 - 13:45

Rob Nugteren:

Haha zeker weten, de stenen kippen ernaast bedoel jij. Maar die heb ik niet horen kakelen