Plotseling opkomende dufheid (POD) - Reisverslag uit Camponaraya, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu Plotseling opkomende dufheid (POD) - Reisverslag uit Camponaraya, Spanje van Rob Nugteren - WaarBenJij.nu

Plotseling opkomende dufheid (POD)

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 Juni 2017 | Spanje, Camponaraya

Er was ook nog een uitgebreid ontbijt in t pelgrimshotel, dus t liet niets te wensen over. De lange koffie pauze met nieuwe ontmoetingen kon ik weer inhalen bij het dalen met m'n stokken. Onderweg prachtige dorpjes gezien (aan de rivier, zie foto) met pittoreske straatjes.

In Ponferrado (afgeleid van ijzeren brug over de rivier) stond zoals aangekondigd een enorm kasteel. Ik was moe en ff klaar met de hitte. Ik ben in t kasteel gegaan met een koptelefoon gids en toen ging het licht uit. Ik kreeg last van het plotseling opkomende dufheid (POD) syndroom. Het eerste de beste bankje in de schaduw ging ik opleggen en ik was weg. De koptelefoon was geduldig, daarna heb ik de rondleiding voltooid. Het kasteel stamt uit de 12e eeuw en wordt in fases gerestaureerd in opdracht vd gemeente. Het was een vesting voor koningen en ridders.

Na een pauze besloten om de stad uit te lopen. Tegen 18:00 kwam
ik in t gewenste dorpje aan en er was genoeg plaats in de herberg.

Gezellig gegeten met 2 vriendinnen uit Vancouver en een ondernemer uit Oostenrijk.

Morgen wordt het 37 graden dus nu slapen, weer vroeg opstaan.

  • 16 Juni 2017 - 09:57

    Gonny En Henk:

    Ha Rob , jij had gisteren POD dat heb ik vandaag zeker ook van het warme weer ik hou me maar rustig . Jij bent alweer vroeg beginnen te lopen heel wijs kan je siësta houden tussen de middag . De foto's zijn weer heel mooi . Wij denken aan je volhouden hoor .
    Gonny en Henk

  • 16 Juni 2017 - 10:00

    Gonny :

    Antwoord op gisteren , nee geen contact maar ik stuur nu wel steeds een bericht naar hem dat gaat via google waar ben je .

  • 20 Juni 2017 - 21:05

    Esther:

    Leuke nieuwe diagnose POD......!
    En mooi dat je er dan ook gewoon maar
    aan toe geeft.....!
    Groeten Esther.

    Geniet van je verslagen en mooie foto's.

  • 29 Juni 2017 - 07:19

    Rob Nugteren:

    Hoi Esther, ja haha, zeker een diagnose waarvan de bijbehorende behandeling voor de hand ligt, zeker na zo'n inspanning. Lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Mijn naam is Rob Nugteren

Actief sinds 23 Mei 2017
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 28009

Voorgaande reizen:

24 Mei 2017 - 03 Juli 2017

Wandeling door Spanje naar Santiago

Landen bezocht: